eTwinning пројекти у првом разреду

Ученици првог разреда су, заједно са својим учитељима, Јованом Крстић и Милошем Баковићем, као и са ученицима из Турске, Румуније и Грузије, током другог полугодишта били учесници два међународна eTwinning пројекта: „For a sustainable life, take action. Let the world change.“ и „I learn science in nature“.

Пројекат „For a sustainable life, take action. Let the world change.“ имао је за циљ да се ученици боље упознају са концептом одрживог развоја, прошире знања о екологији и заштити животне средине, да се осигура да будуће генерације знају да су природни ресурси ограничени и да их треба паметније користити и размишљати о могућим последицама њиховог нестанка. На самом почетку пројекта ученици I/1 I I/2 имали су задатак да на часу физичког васпитања одиграју различите игре у којима се показују принципи одрживог развоја, а како је то изгледало, може се погледати у следећем видео материјалу.

Почетком марта месеца ученици су имали задатак да, подељени по групама, креирају постере у којима ће приказати значај рециклаже, екологије, одлагања смећа, штедње електричне енергије, коришћења енергије сунца и ветра и сл.

Како би се подигао ниво свести ученика о безбедном коришћењу интернета, причали смо о томе шта смемо, а шта не смемо да радимо на глобалној рачунарској мрежи и ученици су имали задатак да примене стечено знање на часовима дигиталног света о алгоритмима бојећи пиксел бојанке и склапајући слагалице.

О значају вода и чистих водених ресурса на нашој планети ученици су 22. марта (светски Дан вода) сазнали нешто више на часовима света око нас, а истог дана су такође, уз помоћ пиксел бојанки, послали јасну поруку на језику наших пројектних партнера: „Вода је извор живота“.

У наставку пројекта су ученици креирали своје школе одрживог развоја од материјала као што су: чепови, кутијице од лекова, вуница, колаж папир, штапићи од сладоледа, алуминијумска фолија и др.

Наставници су били део неколико заједничких Zoom вебинара и конференција на којима су се са колегама из других земаља договарали о пројектним  задацима, али и присуствовали предавању доктора и професора са универзитета у Турској.

Наставници су, такође, имали и своје пројектне задатке. Један од задатака био је да осмисле постер пројекта, а ученици су имали задатак да гласањем изаберу онај постер који им се највише допада. Након гласања убедљиву победу је остварио постер који су заједнички креирали учитељи наше школе, Јована Крстић и Милош Баковић.

Други задатак који су наставници имали јесте да осмисле текст за драматизацију који би указао на значај одрживог развоја па су ученици првог разреда, пошто су првобитно креирали своје маске, били део и драматизације дела написаног текста.

Поред наведеног, пројекат су пратили и различити ученички видео материјали о важности рециклирања, уклањању једнократне пластике, заштити шума, штедњи воде и електричне енергије итд., а као финални продукт пројекта настаће заједнички документарни филм.

Ученици I/2 били су и учесници пројекта „I learn science in nature“. Развијање љубави према природи, поштовање живих бића, брига о животној средини, природи и климатским променама кроз примену STEM образовања, што омогућава ученицима да самостално развијају вештине и долазе до знања, а не да се ученицима директно преносе постојећа знања, узимајући у обзир брзину долажења до одређених информација, основни су циљеви истоименог пројекта. Схватање STEM дисциплине односи се на решавање проблема, критичко размишљање и креативност., али и обогаћивање постојећих учионица оригиналним методама, техникама и материјалима. У наставку ће бити наведени неки од пројектних задатака.

На почетку пројекта наставници су, у сарадњи са ученицима, креирали лого и постер пројекта, а у фебруару су ученици цртежом, бојењем бојанки и видео презентацијом указали на значај безбедности и на интернету.

У марту су ученици имали задатак да одређена слова „дизајнирају“ декоративним материјалима и деловима природе и били су и више него креативни.

Да би се указало на прихватање различитости „јер смо сви ми исти“, почетком априла је обележен Светски дан аутизма.

9. маја у Европи се обележава eTwinning дан, а наставници су, свако на свој начин, описали шта за њих значи eTwinning платформа.

У истом месецу организован је тимски задатак у којем су ученици I/2 имали задатак да осмисле игру о живим бићима, а игра опонашања била је њихов избор. Поред тога, заједничким радом креирана је и игра меморије помоћу веб алата „Puzzel”.

На самом крају пројекaта ученици првог разреда добили су огромне похвале за врло квалитетан и предан рад на пројектним задацима, а ми се надамо да ће наши пројекти бити носиоци и једне од престижних eTwinning ознака квалитета.

Јована Крстић и Милош Баковић,
коаутори и координатори eTwinning пројеката

<< Nazad 

 

Корисни линкови

logo2

10041231