ТИНЕЈЏЕРИ - групни рад у петом разреду
Ученици 5/1 и 5/2 разреда, су са својом наставницом биологије Ануцом Славковић, реализовали активност са занимљивом темом “Тинејџери”. У сусрет једном новом животном раздобљу које наступа након детињства, поериоду адолесценције, ђаци сазнају да се он дели у три фазе. Почиње од 12 године и траје до 26. године. Наши ученици су свој групни рад посветили периоду Ране адолесценције, од 12-15. године, периоду који припада основношколскоком узрасту. Били су веома креативни и искрени у свом виђењу и представљању онога што већ доживљавају на прагу адолесценције, као и промене које им се дешавају: физичке и емоционалне.
“Промене у раној адолесценцији: дешавају се брзе телесне промене. Врло су ћудљиви. Веома су осетљиви на телесне промене и често пореде свој физички изглед са идеализованом сликом. С обзиром да су промене брзе, самим тим и адолесцент почиње да испољава забринутост за своје тело. Појављују се стидљивност, скромност и потреба за приватношћу.
Тинејџери развијају нова осећања, која су првенствено фокусиранија на њихово тело
Млади адолесценти би пре били са пријатељима него са породицом. Такође, овај стадијум карактерише њихово трагање за новим, поверљивим одраслим особама уместо родитеља. Није страно да у овом периоду одбацују хобије и вредности који их повезују са детињством.
Током ране адолесценције, млади су заинтересовани за садашњост. Верују да ништа лоше не може да им се деси и улазе у ризична понашања као што су експериментисање са пушењем, разним спустанцама, сексом и сл.
Младом адолесценту је друштво најважније, блиски односи са друговима се негују и огромна је потреба да се уклопи у вршњачку групу а не да се од ње разликује. Теже да што више излазе са пријатељима истог пола и пријатељство им постаје блискије кроз размену истих идеја, мишљења и активности. Овде важи парола бити сличан по понашању и изгледу ( одећа, фризура, говор и сл.).
У овом периоду, млади брзо испољавају ацтинг- оут понашање, постају анксиозни због недовољно искуства и неспособности да се суоче са проблемима. Такође, имају ригидне концепте о правди и неправди. Интересовања за будућност су различита а нека су и нереална. Међутим, у овом периоду се појављују посебни таленти – музички, атлетски, уметнички, научни.
Ово је узраст где примећујемо да се адолесценти колебају између зрелости и детињастог понашања, причљиви су али не и комуникативни; често се церекају и обично нису спремни на компромисе.” ( одломак из Дечије психологије)
Знајући све ово, али из из искуства сопственог одрастања у периоду адолесценције, велику одговорност и улогу имају одрасли и целокупно друштво, који заједно граде окружење у којем ће се деца развијати и сазревати у складу са својим афинитетима, могућностима и жељама, Поштујући све позитивне вредности једног друштва, јер ће, једнога дана, ту одговорност преузети и сами!
Наташа Буљугић
ПР ОШ “Десанка Максимовић” Ковин